-2 C
Olsztyn
niedziela, 25 lutego, 2024

Będzie reaktywacja linii kolejowej Czerwonka — Orzysz

Pełnomocnik PiS w okręgu 86, poseł Iwona Arent i szef Rządowego Centrum Analiz Norbert Maliszewski potwierdzili plan modernizacji linii kolejowej z Czerwonki do Orzysza przez Mrągowo i Mikołajki.

Podczas niedzielnej (30 lipca 2023) konferencji prasowej przedstawiciele partii Prawo i Sprawiedliwość poinformowali, że projekt został włączony do Krajowego Programu Kolejowego. Rząd ma przyjąć program w najbliższych tygodniach, a Stały Komitet Rady Ministrów już przyjął jego założenia.

Ostatnie pociągi pasażerskie kursujące na trasie Olsztyn — Ełk przez Mikołajki odjechały 31 sierpnia 2009 roku. Od tej pory, linia kolejowa nr 223 Czerwonka — Ełk pozostaje zamknięta, z wyjątkiem odcinka wschodniego Orzysz — Ełk, który jest wykorzystywany w ruchu towarowym.

O planach na modernizację linii mówił Norbert Maliszewski:

27 lipca decyzją Stałego Komitetu Rady Ministrów linia 223 pomiędzy Czerwonką a Orzyszem zostaje przywrócona i powraca jej finansowanie w Krajowym Programie Kolejowym. Zdecydowano, aby ten kręgosłup kolejowy dla Mazur uzyskał finansowanie.

Dla posłanki PiS Iwony Arent linia kolejowa nr 223 ma ogromne znaczenie nie tylko w kontekście mieszkańców, ale także turystów odwiedzających Mazury. Parlamentarzystka zaznaczyła, że linia ta prowadzi przez obszary o największym zainteresowaniu turystycznym.

Wszystkie drogi prowadzą do Mrągowa, ale w pewnym momencie te drogi się urwały, w tym wspomniana linia kolejowa.

– mówiła Iwona Arent.

Krajowy Program Kolejowy to dokument zawierający ponad 240 projektów inwestycyjnych, które mają być realizowane na kolei. Ich wartość wyniesie prawie 77 miliardów złotych. Jest to ostatnia szansa na włączenie nowych inwestycji do KPK, które obowiązuje tylko do końca tego roku. Potem kończy się możliwość dofinansowania projektów z perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020.

Źródło: Radio Olsztyn

Udostepnij

Więcej aktualności

Zobacz także